close


試圖在黑暗之中找尋一盞燈 尋找你的蹤跡
我發現我逐漸愛上這裡的黑暗

你能望穿太空
在你的臉上
我看得到你去過的地方和你所知的一切

我了解你、只因為 
你是宇宙、我是大地
就如同閃閃星光、點亮暗夜一般

我試圖用望遠鏡遙望天空
發現自己逐漸愛上了星光閃耀的滿天星斗
但我卻… 始終望不到你
因為你... 是我永遠到不了的終點






 Other Side Of The World

  KT Tunstall


Over the sea and far away
She's waiting like an iceberg
Waiting to change
But she's cold inside
She wants to be like the water

 

 All the musles tighten in her face
Buries her soul in one embrace
They're one and the same
Just like water

The fire fades away
Most of everyday
Is full of tired excuses
But it's to hard to say
I wish it were simple
But we give up easily
You're close enough to see that
You're the other side of the world to me

On comes the panic light
Holding on with fingers and feelings alike
But the time has come
To move along

The fire fades away

Can you help me
Can you let me go
And can you still love me
When you can't see me anymore

The fire fades away 



問:〈到不了的終點Other Side of the World〉這首歌的靈感來自於?

 答:〈到不了的終點Other Side of the World〉講的是我的兩個朋友,他們一個住在美國、一個住在蘇格蘭,他們交往了五年,卻從來沒有住在同一個國家,我真不知道他們是怎麼辦到的...但他們後來認為自己再也撐不下去,他們深愛彼此、但兩方都不願犧牲自己的生活為愛走他鄉。其他人都說":「你們在幹嘛?」「你們應該要在一起啊!」「他們說:『我們知道,但我們沒有勇氣,完全信任這份感情』」他們是住在我家裡時,決定分手的。我的媽呀!但我寫了一首歌,這實在是…我也談過遠距離戀愛,那實在是個很不愉快的經驗,不過感覺是很美,談遠距離戀愛超浪漫的,但真的很慘。


※ 以上內容摘自:
http://blog.yam.com/thisiskt/archives/405752.html


 

 

 

  Ummm...前幾天在電視上偶然看到這首歌的 mv,覺得很好聽的一首歌~ 

上網查了一些資料後,覺得有些地方寫得真美呀~ 還有關於這首歌的背後故事,也是有點傷感....有點淡淡的無奈及遺憾的感覺...

 

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    Amethyste 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()